Frisbeegolf spilles som tradisjonell golf, men med frisbeediscer og kurver i stedet for køller og golfballer. Det regnes som et registrert kast hver gang frisbeediscen kastes. Målet er å treffe kurven på så få kast som mulig. Spilleren som har lavest antall kast etter at en runde er spilt, vinner.
Ulike baner, ulikt oppsett. Det kan være lurt å gå en runde for å bli kjent med banen først før man setter i gang med spillet. Hvert hull på frisbeegolfbanen har også en egen individuell forklaring på hvordan et hull skal spilles, så det skiltet er alltid verdt å kikke på.
Sikkerheten er viktig!
Aldri kast frisbeediscen da andre er i nærheten av å kunne bli truffet. Vær obs på omgivelsene dine til enhver tid slik at du unngår dette.
Tee kast/Første kast
Hvert «hull» starter med et tee kast. Dette kastet må tas innenfor det avsatte området som utgjøret hullets tee. Merk at det her ikke er snakk om en tradisjonell tee som i golf, men er dette en profesjonelt oppsatt frisbeegolf bane, vil hvert hull være markert med et utslagsområde, gjerne i form av en gressdekt plattform. Etter utkast fra Tee er det den spilleren som har discen sin lengst unna kurven som skal kaste neste kast.
Lie/Andre kastet
Neste kast starter fra stedet hvor den første discen landet og sluttet å være i bevegelse. Skulle discen mot all formodning bli ødelagt, starter neste kast fra der hvor den største biten landet. Marker plassen med en mindre disc (markør) eller la discen bli liggende om du har en annen disc du kan bruke på neste kast. Skulle discen bli hengende fast i et tre og ikke faller ned igjen av seg selv, starter neste kast rett under der discen havnet.
Skulle discen havne mindre enn en meter fra banegrensen men fortsatt være innenfor banen er det lov å flytte discen slik at den ligger vinkelrett en meter fra grensen. Dette gir ikke straffepoeng da det ikke er lov å stå eller ha en fot utenfor banegrensen når man kaster. (Derfor er det lov å flytte discen slik at den ligger en meter inn.)
Rekkefølge på spillerne
I neste runde skal spilleren som er lengst unna kurven kaste først, dette følger man helt til alle har kastet i kurven. Spilleren med færrest kast på forrige hull er førstemann til å kaste på neste hull, dette systemet følger man resten av rundene.
Treffe kurven
Det siste kastet ved et «hull» skal treffe kurven for å bli godkjent. Discen må havne på bunnen av kurven eller bli liggende stille i kjettingene rundt om kurven har dette for at kastet skal regnes som godkjent. Om disken lander oppå kurven eller setter seg fast i rammen rundt er ikke kastet godkjent.