Tiervennbingo med terninger

Tiervennene er viktig å automatisere for elevene. Ved å arbeide med dem på mange ulike måter er det større mulighet for at de fleste elevene automatiserer disse. 

UTSTYR

Bingoark og terning med 12-sider.

 

PASSER FOR

Elever på 1. og 2. trinn. 

 

GJENNOMFØRING

Elevene får utdelt hvert sitt bingoark. (Skriv ut side 3 i dette dokumentet)

 

Elevene fyller inn siffrene fra 0 - 10 på arket. Alle tallene må være med på arket. Tallene settes inn i vilkårlig rekkefølge.

 

Elevene setter seg i ring på gulvet. 

 

Reglene er enkle: 

Den som først får fire på rad har fått BINGO.

 

Læreren kaster en terning inn i ringen. Kaster læreren en sjuerterning, skal elevene krysse ut tiervennen til tallet som
terningen viser.  Altså 3.

 

Jokeren på terningen teller ikke i denne leken, kommer jokeren opp skal elevene ikke gjøre noe. 

 

Spillet fortsetter helt til en elev har klart å få fire på rad. 

 

Spill 2-3 runder, slik at flere elever har sjansen til å få bingo.

LAST NED SPILLEREGLER FOR UTSKRIFT